čtvrtek 11. srpna 2016


















































Na svých letních toulkách po jižní Moravě jsme nemohli minout nádherný skanzen ve Strážnici. Měli jsme to štěstí, že se tam ten den konaly "dožínky". Původní plán zněl "nakouknout a pokračovat směr zámek", ale nakonec jsme tam strávili celý den. A že bylo na co koukat .... v každé chaloupce na nás čekalo malé překvapení ... ochutnávka pečených chlebů v pekařství, vínečka ve sklípku, pletení dožínkových věnečků, stloukání másla, hoblování špalíčků do hrábí, tkaní látek na tkalcovském stavu, mlácení obilí cepem, ... já jsem však nejvíce času strávila v keramické dílně, kde jsem se učila točit na hrnčířském kruhu. Tímto bych moc chtěla poděkovat p. Benedíkovi KLIK, za svatou trpělivost, kterou tam se mnou měl :o)




Pokud i vy chcete zažít tu neopakovatelnou atmosféru, můžete .... tuto sobotu 13.srpna se tam koná POUŤ, na které nebude chybět ani ta pravá jarmareční atmosféra - flašinet, mořská panna v kádi, spousta stánků s jarmarečním zbožím a spousta dalších atrakcí, která k poutím neodmyslitelně patří ... tak neváhejte a vyrazte, určitě to bude stát za to. 

Pokud to máte do Strážnice daleko, můžete se zastavit ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm, kde chystají STARODÁVNÝ JARMARK ... a co víte, možná se tam potkáme :o) 






9 komentářů:

  1. Skanzemy sú úžasné v tradičných a jednoduchých materiáloch.
    Keď som bola prvý krát u nás v skanzeme v Pribyline, silne som zatúžila mať raz drevený dom, s tradičným pojatím, jednoduchosťou, potom som na to zabudla a predsa sa mi to po rokoch splnilo...presne tak ako som to mala dávno v srdci:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Strážnici mám v paměti hlavně z folklorních festivalů ... od dětství po současnost .. a skanzen je nádherný v každou roční dobu :) Když jsem byla malá, fotila se tam knížka o krojích ... a když jsem si ji pak koupila, zjistila jsem, že na dvou fotkách se poznávám :).. mám ji dodnes .. Škoda, že je to ze středních Čech trochu štreka ... Díky za krásné fotky..D.

    OdpovědětVymazat
  3. Skanzeny jsou jako z pohádky. Miluji ten v Rožnově, ale protože to máme hodně daleko, už roky jsme tam nebyli. Snad zase někdy, až si dopřejeme dovolenou v Beskydech (už teď se těším).
    Děkuji tímto za milou reportáž:)
    A

    OdpovědětVymazat
  4. Marki, zrovna na jižní Moravě dovolenkujeme, ale Strážnice je i tak daleko. Škoda. Ale děkuji za krásné fotky, to člověka naladí :) Krásné dny přeji! Jola

    OdpovědětVymazat
  5. Marku, ve Strážnici jsem nebyla, tak moc děkuji za nádherné fotky!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Od nás 20km :-) Skanzen je super....Fotí se tu svatby,má své kouzlo :-) Ila

    OdpovědětVymazat
  7. Pekelně boží. Krásně jsi vystihla atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  8. Do skanzenu chodím taky moc ráda, je tam pokaždé tolik inspirace...pěkné dny :o) M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám všem, kteří jste si našli chviličku, aby jste mě potěšili milým komentářem ..........Marki